Jak wyszukiwarkę Google i jej wyniki zmieni algorytm Penguin?

Wprowadzenie algorytmu Penguin, które miało miejsce 24 kwietnia zmieniło wyszukiwarkę Google i jej wyniki wyszukiwania. Jakie zmiany można zaobserwować? Jakie będą ich skutki?

Czy nowy algorytm sprawdza się? Wprowadzone zmiany dają się zauważyć przede wszystkim w algorytmie, który decyduje o kolejności wyświetlanych wyników. Google chce walczyć w ten sposób ze spamem i bezwartościowymi stronami, które często pojawiają się w wynikach wyszukiwania, chociaż tak naprawdę mają niewiele wspólnego z samym zapytaniem. Skutki wprowadzenia algorytmu Penguin były widoczne niemal natychmiast. Niestety nie zawsze były one tak dobre dla użytkowników, jak przewidywało to Google.

Okazało się, że oprócz web-spamu zostało zablokowane wiele wartościowych stron, na przykład specjalistycznych blogów czy sklepów internetowych.

Strony z bezwartościową zawartością pojawiają się natomiast na górze listy wyszukiwania. Nowy algorytm przyniósł więc skutek odwrotny od zamierzonego.

Wpływ algorytmu Penguin na polskie strony www w tej chwili jest jeszcze trudny do ocenienia. Odnotowano spadki ruchu na stronach, których pozycja w wynikach wyszukiwania pogorszyły się po wprowadzeniu algorytmu, brakuje jednak konkretnych danych mówiących o tym, jak duże są te spadki. Możliwe także, że w najbliższym czasie pozycje stron wciąż będą ulegały zmianom, na zestawienia przyjdzie więc jeszcze czas.